عیادت نمایندگان شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان از «فهیم»

جواد شمقدری و سید احمد میرعلایی به نمایندگی از شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان از محمد تقی فهیم منتقد و نویسنده سینمای ایران عیادت کردند.

محمد تقی فهیم چند روز پیش بر اثرتصادف در جاده سبزوار، شاهرود دچار سانحه شدیدی از ناحیه گردن گردید که مورد عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر در منزل شخصی خود بستری بوده و دوران نقاهت را می گذراند.

در این دیدار جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی با توجه به سابقه درخشان «فهیم» در نگارش یادداشت‌ها و نقدهای منصفانه در قبال آثار و یا مدیریت سینما گفت: فضای سینمایی کشور در مقاطع محتلف نیازمند تحلیل های کارشناسی، جامع و عادلانه است تا به افکار عمومی در قضاوتهای خود نسبت به عملکرد یک مدیر یا یک فیلمساز کمک شود.

وی ادامه داد: حضور نویسندگان ارزشمندی چون آقای فهیم در عرصه رسانه های گروهی موجب دلگرمی کسانی است که در شرایط کنونی قصد پرداختن به مباحث ارزشی و عمیق در حوزه فرهنگی به ویژه سینما را دارند.

این گزارش حاکیست احمد میرعلایی مدیر عامل سابق بنیاد فارابی نیز در این عیادت ضمن آرزوی سلامتی برای این نویسنده پیش کسوت اظهار داشت: جامعه هنری کشور همواره برای روشنگری و در عین حال اجرای برنامه های خود نیازمند حضور فعال رسانه ها و نیز دیدگاههای منتقدان و نویسندگان سینمایی است.

وی افزود: محمد تقی فهیم از جمله کسانی است که سالها عمر خویش را وقف ارائه نظرات دلسوزانه و کارشناسی در حوزه سینما نموده و این امر در جایگاه خود بسیار قابل تقدیر است. بر اساس این گزارش، محمد تقی فهیم نیز در ادامه با تشکر از عیادت نمایندگان شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان از میزان بهبود خود سخن گفت و خاطر نشان کرد: با توجه به عمل جراحی گردن و آتل بندی انشالله تا چند ماه دیگر با دعای دوستان و رحمت الهی به حوزه فعالیت رسانه ای بر خواهم گشت.