حوزه هنری از جریان انحرافی خانه سینما تبری جوید/ تقدیر از مدیریت سینما به خاطر تشکیل بنیاد سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی

جلسه شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان شب گذشته به مناسبت هجدهمین سالگرد تأسیس این هیأت برگزار شد.

بر مبنای این گزارش در این جلسه که با حضور پررنگ اعضاء و همچنین با حضور ریاست سازمان سینمایی همراه بود، موضوعات مختلف فرهنگی و هنری مورد گفت و گو قرار گرفت.

یکی از موضوعات قابل توجه، بحث در زمینه موضع گیری های اخیر حوزه هنری در مسائل سینمایی بود. در همین راستا موضوع کمیته سیاستگذاری سینمایی حوزه هنری که به تازگی با حضور اعضاء منتسب به تشکل منحله خانه سینما تغییر ظاهر داده، مورد نقد قرار گرفت و مطرح شد که جریانات اخیر با پشتوانه فکری این کمیته قوام یافته و موجب گردیده ریاست محترم حوزه هنری در مسیر اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده از سوی این کمیته قرار گیرد. همچنین در زمینه ی مطرح شدن آقای شورجه به عنوان عضو شورای سیاستگذاری حوزه هنری که این روزها زیاد به گوش می رسد صحبت شد که عنوان شد ایشان بیش از دو سال است در این شورا حضور ندارد.

در جمع بندی این موضوع اعضاء ابراز امیدواری کردند که ریاست محترم حوزه هنری با تبری جستن از جریان انحرافی تشکل منحله خانه سینما، به فضای واقعی قانون گرایی روی آورد.

در ادامه جلسه ساختار جدید سینما در قالب سازمان سینمایی تشریح شد. تشکیل معاونت های این سازمان، دفاتر زیر مجموعه و ماموریتهای جدید موسساتی از قبیل بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و … ناظر به ساختار جدید سازمان سینمایی مطرح شد و ضمن ارائه پیشنهاداتی از تشکیل بنیاد سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اقدامات شاخص مدیریت سینما حمایت گردید.

موضوع طراحی و سیر مراحل تدوین «قانون سینما» در ادامه جلسه مورد بحث واقع شد که با توجه به اهمیت این موضوع کلیه اعضا از مدیریت سینمای کشور به علت پیگیری آن حمایت کرده و خواستار حمایت مجموعه های فرهنگی مرتبط برای تصویب و قوام یافتن این قانون شدند.

سپس انتقاداتی از برخی مدیران زیر مجموعه سازمان سینمایی مطرح شد که به صورت مستقیم مورد پاسخگویی قرار گرفت و ابهامات مربوطه برطرف شد.

این جلسه با برپایی نماز جماعت و صرف شام به پایان رسید. شایان ذکر است افرادی همچون جمال شورجه، سیدهادی منبتی، سید علیرضا سجادپور، سید احمدمیرعلایی، جهانگیر الماسی، سعید فروتن، شفیع آقامحمدیان، سعید سهیلی، حسن نجاریان، حمید بهمنی، حسین طلابیگی، جهانبخش سلطانی، حسن علیمردانی، محمدرضا شرف الدین، روح اله شمقدری، حبیب اله بهمنی، اکبر حر، جلیل عرفان منش، علیرضا سربخش، حسین نوری، ابراهیم اصغری، علی درخشی، حسین علی لیالستانی، مرتضی حیدری، روح اله برادری، محمدحسین انصاری، ماشاالله شاهمرادیزاده، مهدی یمینی، مهدی متوسلی، سیدناصر هاشم زاده، عباس رافعی، حبیب کاوش، هوشنگ توکلی ، داوود رسولیان، راضیه تجار، مهدی فیوضی و … در این جلسه حضور داشتند.