هیأت اسلامی هنرمندان دهمین سال تأسیس خود را پشت سر گذاشت

مراسم جشن میلاد نور و دهمین سالگرد تأسیس هیأت اسلامی هنرمندان با مشارکت فرهنگسرای هنر همزمان با میلاد پربرکت منجی عالم بشریت حضرت امام عصر(عج) با حضور هنرمندان و خانواده هایشان برگزار شد.

سیدعلیرضا سجادپور مدیر اجرایی این هیأت در این مراسم طی سخنانی یادآور شد: هیأت اسلامی هنرمندان ده سال پیش در روز میلاد با سعادت صاحب الزمان(عج) با حضور علامه جعفری تأسیس شد و تاکنون پیشرفت های قابل توجهی داشته و در ارتباط با نهادها و مراکز مختلف هنری به ارائه دیدگاه ها و بررسی و تحلیل موضوعات فرهنگی و هنری پرداخته است.

جواد شمقدری معاون هنری هیأت اسلامی هنرمندان نیز طی سخنانی با اشاره به عدم حمایت برخی نهادهای دولتی از تشکلهای مردمی افزود: هیأت اسلامی هنرمندان اولین و ماندگارترین تشکل مردمی در عرصه هنر بعد از انقلاب است. و بعد از آن بود که دو یا سه تشکل مردمی دیگر در عرصه هنر پا گرفتند و شاید به همین دلیل تصور شود که از سوی نهادهای فرهنگی هنری نظام حمایت جدی شده اند. اما واقعیت تلخ این است که بعضی از مراکزی که وظیفه قانونی آنان ایجاب می کند که از چنین تشکل مردمی (NGO) حمایت مادی و معنوی بکنند نه تنها در این راه تابحال کمکی نکرده اند که بعضی اوقات در حذف یا تضعیف آن اقداماتی هم کرده اند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول هشت سال گذشته هیچ کمکی به این تشکل نکرده است. حتی از دادن بلیط جشنواره فیلم و تئاتر فجر هم ابا کرده اند و لذا این تشکل بیشتر بر روی پای اعضای خود و کمک افراد خیر و دلسوز انقلاب به حیات خود ادامه داده است.

در ادامه فیلم کوتاه «بازیگر» کاری از گروه جوانانه هیأت، فیلم مستند «آخرالزمان» به زبان ایتالیایی و زیرنویس فارسی و یک فتوکلیپ از فعالیت های هیأت اسلامی هنرمندان به نمایش درآمد و اجرای زنده تئاتر، موسیقی، شعرخوانی، اهدای جوایز به برندگان مسابقه و سازندگان فیلم های مذکور از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در حاشیه مراسم

  جشن هیأت شاید با استفاده از تجارب حاصله یکی از بهترین و کم نقص ترین مراسم برگزار شده در یک دهه اخیر بود.

تنوع برنامه ها رضایت عموم مدعوین را در بر داشت.

امیرحسین مدرس مجری و گوینده صداوسیما با سه کاراکتر نمایشی، اجرای برنامه را به عهده داشت.

پخش یک سکانس از یک مجموعه تلویزیونی پخش نشده با موضوع طنز، گل خنده را بر لب اغلب حاضران نشاند.

مدیریت و کارکنان فرهنگسرای هنر در برگزاری موفقیت آمیز مراسم سهم عمده ای داشتند.

مطبوعات و رسانه های گروهی برخلاف گذشته پوشش خبری مناسبی را از مراسم دادند. مدیر روابط عمومی این جشن در ایفای وظیفه خود موفق عمل نمود. تعدادی از اعضای شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان در حاشیه مراسم به گفتگو با نمایندگان شبکه های خبری صداوسیما پرداختند.