عیادت از هنرمند جانباز «رضا برجی»

در پی بستری شدن «رضا برجی» عکاس و مستندساز کشورمان در بیمارستان نجمیه تهران به دلیل جراحات باقیمانده از دوران دفاع مقدس، عصر دیروز جمعی از مسئولان هیأت اسلامی هنرمندان با حضور در این بیمارستان جویای احوال این هنرمند متعهد و ارزشی شدند.

در این دیدار که سینماگرانی چون جمال شورجه، سید احمد میرعلایی، حسن علیمردانی، روح الله شمقدری، مهدی فیوضی و…حضور داشتند عیادت کنندگان با آرزوی بهبودی و سلامتی برای برای این هنرمند پر تلاش، از خداوند منان برای همه جانبازان دوره جنگ تحمیلی شفای عاجل خواستار شدند.

بر اساس این گزارش «رضا برجی» که هر از چندگاه به واسطه شدت عارضه شیمیایی راهی بیمارستان شده و در مواقعی به سختی نفس می کشد، این بار در پی کمردرد شدید ناشی از موج گرفتگی و ایجاد فاصله میان مهره های کمرش برای مدتی جهت معالجه و انجام فیزیوتراپی در این مرکز درمانی بستری شده است.

«برجی» که از اوایل دهه شصت تا زمان شهادت سید شهیدان اهل قلم با شهید سید مرتضی آوینی، با گروه روایت فتح به عنوان عکاس همکاری داشت همواره در طول دوران حرفه ای خود در بسیاری از مناطق بحران زده اقصی نقاط دنیا حضور داشته و در طول این مسیر مبادرت به تولید آثار مستندی چون مادران سربرنیتسا، لعل بدخشان، سواحل اشک و زیتون و… نموده است که هر یک از آنان بارها به ویژه از سوی شبکه های مختلف سیما پخش شده است. شرکت در ۱۵ نمایشگاه انفرادی در ایران شرکت در نمایشگاههای انفرادی در لبنان، سوریه، پاکستان، آلمان و ایتالیا، عکاسی در ۷۵ کشور جهان، تهیه کنندگی، کارگردانی و تصویربرداری ۱۵ سریال مستند، عکاسی و فیلم ۱۴ جنگ در دهه های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ و دریافت جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند و جنگ در سومین جشنواره فیلم سیما  از جمله فعالیتهای عمده رضا برجی است.