دیدار هیأت اسلامی هنرمندان با رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیأت اسلامی هنرمندان، پشتیبانی مدیریتی و اقتصادی از عناصر مؤمن و متعهد در رشته های مختلف هنری ـ فرهنگی را ضروری خواندند و خاطر نشان کردند، هر حرکت اصیل هنری که برمضامین عالی مبتنی باشد، به رویشهای جدیدی در میان جوانان مشتاق و با صفای کشور منجر می شود.

حضرت آیت ا… خامنه ای، با اشاره به لزوم افزایش جذابیت و محتوای کارهای فرهنگی ـ هنری افزودند: باید جوانان علاقمند به هنر متعهد و تعالی بخش را دریابید و برای تأمین نیازهای کشور، آنان را تربیت کنید. این جوانان موجب دلگرمی شما و همراهان شما هستند. بسیاری از این جوانان، با تبعیت از شما ذوق هنریشان شکل گرفته است.

ایشان، حضور هنرمندان متعهد و برجسته در رشته های مختلف هنری را منشأ آثار بزرگ و تأثیر گذار برشمردند و افزودند: باید در عرصه های فرهنگی ـ هنری، حرکتی پیشرو، دقیق، منظم و مبتنی بر واقعیات را سامان داد که توفیق این حرکت، بیش از هر چیز به تقویت ایمان و پالایش درونی عناصر مؤمن و متعهد، وابسته است.

حضرت آیت ا… خامنه ای با اشاره به تلاشهای ظاهراً فرهنگی ـ هنری که برای تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس صورت می گیرند افزودند: انقلاب عظیم اسلامی و حماسه پرشور دفاع مقدس، می تواند به عنوان منابع بسیار غنی، دستمایه تولید آثار هنری قوی و برجسته قرار گیرد. یک حرکت خوب، دیالوگ خوب و مضمون خوب در یک کار هنری ـ فرهنگی، توانسته گاهی جمع هایی را راه بیاندازد و متحول سازد.

در ادامه ایشان اظهار داشتند:
«آنچه برای من و شما مهم است این است که: این یک مبارزه است؛ باید مبارزه کرد، ما در دوران مبارزه هستیم، باید صبور بود، باید در راه مبارزه سرمایه گذاری کرد. سختیهای موجود در راه مبارزه طبیعی است باید تحمل کرد و ناامید نشد. این مبارزه نتیجه (قهری و طبیعی) خواهد داشت».

مقام معظم رهبری یاد آور شدند:
«در جمعی که مرحوم آقای مرتضی آوینی بودند متذکر شدم که شما بن بست ندارید، البته در مسیر کار یکسری مشکلاتی پیش می آید، این یک مبارزه است در دوران مبارزه باید با انواع مشکلات برخورد کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ضغفهای موجود در برخی رشته ها از جمله فیلمنامه نویسی، رمان و داستان نویسی را یاد آور شدند و تصریح کردند: در این زمینه ها نیز استعدادهای خوبی وجود دارد که باید آنها را پرورش داد.
ایشان تأکید کردند: «مایه های هنری را هرچه می توانید تقویت کنید، پخته تر، کارآمد تر و جذاب تر. به هیچ حدی در کار قانع نباشید. از مجربین و از افکار و نظرات دیگران بهره ببرید، در همه جنبه ها با قاطعیت کار کنید تا کسی نتواند منکر توانایی و هنر شما شود.»

در ابتدای این دیدار چند تن از هنرمندان به بیان دیدگاههای خود در مورد مسائل مختلف هنری ـ فرهنگی پرداختند و تأکید کردند: با وجود همه مشکلات موجود، تلاش می کنیم با موج آفرینی صحیح فرهنگی، در جهت تأمین نیازهای اصیل فرهنگی ـ هنری جامعه گام برداریم.