آخرین جلسه شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان در سال ۹۳

در جلسه پایانی هیات اسلامی هنرمندان در سال ۱۳۹۳ بر توجه جدی مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور بر تولید آثار استراتژیک به خصوص فیلمهای مرتبط با موضوع دفاع مقدس تأکید شد.

در این جلسه که اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی هنرمندان اعم از جمال شورجه، جواد شمقدری، احمد میرعلایی، علیرضا سربخش، هوشنگ توکلی، علی درخشی، هاشم میرزاخانی، حسن علیمردانی، دکتر رپرویز فارسیجانی، سعید الهی، محسن علی اکبری، حسین طلابیگی، مهدی عظیمی، روح الله شمقدری، محمد رضا عباسیان، مسعود اطیابی، اکبر حر، حسن نجاریان، شفیع آقامحمدیان، حسنی مقدم، سلطانی، مهدی فیوضی و… حضور داشتند آثار نمایش داده شده در بخش های مختلف سی و سومین جشنواره فیلم فجر نیز مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

حاضرین در جلسه فوق با توجه به نفوذ برخی جریانات فکری در عرصه سینمای کشور در طول ۱۸ ماه گذشته، رصد دقیق و ارائه نقطه نظرات مشورتی هنرمندان و نویسندگان متعهد و انقلابی جهت روشنگری مردم و مسئولین را ضروری دانسته و پرهیز مدیران سینمایی از برخی حمایت ها از افراد و یا تولید برخی آثار منفعل و حاشیه ساز را مورد تأکید قرار دادند.

همچنین در ادامه این جلسه که با ذکر مصیبت شهادت حضرت زهرا(س) برای دقایقی همراه بود فیلم »محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی هنرمندان با ارائه دیدگاهها و نظرات خود پیرامون محتوا و ساختار تکنیکی فیلم مقرر ساختند با توجه به اهمیت فیلمی که با هدف معرفی کرامات و مهربانی های پیامبر اعظم (ص) تولید شده و پخش گسترده و موفقیت آمیز آن در عرصه جهانی در حال حاضر یک ضرورت است، تمامی نقطه نظرات را جمع آوری و در اختیار سازندگان و مراجع مربوط قرار دهند تا حداقل نسبت به لحاظ برخی اصلاحات در سریعترین زمان ممکن اقدام لازم صورت پذیرد.